تفاوت مخصص مغز و اعصاب و جراح

تفاوت متخصص مغز و اعصاب با جراح مغز و اعصاب

تفاوت متخصص مغز و اعصاب با جراح مغز و اعصاب در رویکردها و زمینه‌های درمانی آن‌ها به وضوح دیده می‌شود. در حالی که هر دوی این پزشکان متخصص در سیستم عصبی هستند، تفاوت‌های کلیدی با یکدیگر دارند. متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که در تشخیص و درمان اختلالات مربوط به سیستم عصبی با استفاده از داروها و سایر درمان‌های غیرجراحی تخصص دارد. از سوی دیگر، جراح مغز و اعصاب پزشکی است که بیماری‌های مغز، ستون فقرات و سیستم عصبی را با مداخلات جراحی درمان می‌کند.

با وجود تفاوت متخصص مغز و اعصاب با جراح مغز و اعصاب، این دو در مراقبت از بیمار با هم همکاری می‌کنند و در مواقع ضروری بیماران را به یکدیگر ارجاع می‌دهند.

تفاوت مدارک علمی متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب به این صورت است که متخصص مغز و اعصاب که به آن عصب‌شناس نیز گفته می‌شود، در دانشکده پزشکی آموزش تخصصی مغز و اعصاب را گذرانده است، اما جراح در دانشکده پزشکی، رزیدنتی جراحی و تخصص در جراحی مغز و اعصاب را گذرانده است.

بیشتر بدانید: بهترین متخصص قلب تهران کیست؟

تشخیص و درمان متخصص با جراح مغز و اعصاب از یکدیگر متفاوت است و همانطور که از نام این دو حرفه مشخص است متخصص با تشخیص و درمان غیر جراحی اختلالات عصبی را درمان می‌کندو این درحالی است که جراح عمل جراحی را برای درمان بیماری‌های عصبی شامل مغز، ستون فقرات و اعصاب محیطی انجام می‌دهد.

روش‍‌های تشخیصی متخصص مغز و اعصاب با جراح مغز و اعصاب نیز متفاوت بوده و به این صورت است که نورولوژیست از آزمایش هایی مانند EEG، MRI و سی تی اسکن استفاده کرده ولی جراح علاوه بر مطالعات تصویربرداری از سایر روش‌ها نیز با توجه به نیاز استفاده می‌کند.

حال که با تفاوت متخصص مغز و اعصاب با جراح مغز و اعصاب آشنا شدید، اگر احساس می‌کنید به یک متخصص احتیاج دارید بهتر است به بهترین کلینیک مغز و اعصاب در تهران مراجعه کنید تا طرح درمانی مخصوص برای شما در نظر گرفته شود. کلینیک مغزو اعصاب آرام با ارائه انواع درمان‌های بروز می‌تواند نیاز شما به یک متخصص ماهر را مرتفع کند.

متخصص مغز و اعصابجراح مغز و اعصاب
نقش اصلیتشخیص و درمان غیر جراحیدرمان جراحی
تحصیلاتدکترای پزشکی با تخصص در عصب شناسیدکترای پزشکی با تخصص در جراحی مغز و اعصاب
روش‌های درمانداروها، تراپی، تزریق و غیرهجراحی
ارجاعات درمانطیف گسترده ای از بیماری های عصبیشرایطی که نیاز به جراحی دارند (تومورهای مغزی، آسیب‌های ستون فقرات و…)
روش های تشخیصیEEG، MRI، سی تی اسکنمطالعات تصویربرداری، ارزیابی های اضافی بسته به جراحی
جراحیبیماران را به جراحان مغز و اعصاب ارجاع می دهدانجام جراحی
جدول تفاوت متخصص مغز و اعصاب با جراح مغز و اعصاب
تفاوت متخصص مغز و اعصاب با جراح مغز و اعصاب

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران طیف گسترده‌ای از شرایط عصبی همچون صرع، سردرد، میگرن، بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر، سکته مغزی، زوال عقل و مولتیپل اسکلروزیس را مدیریت می‌کند و در شرایط مورد نیاز بیمار را به جراح نیز ارجاع می‌‍‌دهد. در مقابل وظیفه جراح است که جراحی‌های پیچیده را بر روی ساختارهای ظریف مانند مغز و نخاع با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و تجهیزات تخصصی برای درمان تومورهای مغزی و آسیب‌های ستون فقرات انجام دهد.

مطالب مرتبط
فهرست محتوا
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساعات کاری کلینیک آرام

شنبه تا پنج شنبه

به جز روز های تعطیل از ساعت 10 صبح الی 8 شب

ساعت کار کلینیک